
درباره ی بازی Little Nightmares 3 + زمان انتشار
بازی Little Nightmares 3 با ارائه تجربه ای جذاب از پازل های ترسناک و ماجراجویی های هیجان انگیز، قرار است در سال 2025 به بازار عرضه شود. در این نسخه جدید، دو شخصیت Low و Alone در محیط تاریک و […]
سامورایی چشم آبی (انگلیسی: Blue Eye Samurai) یک مجموعه تلویزیونی اینترنتی اکشن در سبک پویانمایی بزرگسالان فرانسوی-آمریکایی است که توسط تیم زن و شوهر مایکل گرین و آمبر نویزومی ساخته و نوشته شدهاست. در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳، این سریال برای فصل دوم تمدید شد.این انیمه ساخته شده توسط نتفلیکس است که قرن 17 ژاپن را به تصویر میکشد.قرن 17 ام معروف به دوران ادو است.بخشی از تاریخ دوران پیشامدرن ژاپن است که از سال ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ میلادی را در بر میگیرد. این دوره همچنین با نام دوره توکوگاوا نیز شناخته میشود.
یکی از دارک ترین دوران در عصر ژاپن بوده که در این دوران به علت اختلاف طبقاتی و شورش ها و کودتاهای متعدد موجب شد تا ژاپن چند حاکمه شود و 2 گروه همیشه در جنگ باشند گروه سامورایی ها و نینجاها.
امروز به 5 بازی برتر که به دوران ادو اشاره میکنند معرفی میکنیم که شباهت زیادی به انیمه سامورایی چشم آبی دارند.
Sekiro: Shadows Die Twice اثری سرگرم کننده است که با تمام تفاوتهایش با ساختههای قبلی فرام سافتور، هنوز برای قشر خاصی از مخاطبان بازیهای ویدیویی ساخته شده است.فرام سافتور (FromSoftware)، سازنده مجموعه Dark Souls، بهساخت بازیهای سخت و طاقتفرسا معروف است؛ آثاری که در آنها پس از موفقیت در کشتن باسها یا پشت سر گذاشتن یک محیط، حس و حال عجیبی را کسب میکنید. از آن حس و حالهایی که انگار دنیا را فتح کردهاید. زمانیکه بازی Sekiro: Shadows Die Twice معرفی شد و گیمپلی آن بهنمایش درآمد، متوجه شدیم که فرام سافتور تغییرات زیادی را در سبک و سیاق بازیسازی خود اعمال کرده است تا کاربران تجربهای جدید و متفاوت را کسب کنند.
استان بازی در بازه زمانی سنگوکو ژاپن روایت میشود. کودکی از دل جنگ بیرون میآید و آموزش میبیند تا به یکی از حرفهایترین و مرگبارترین شینوبیها تبدیل شود. در یکی از روزها Owl، پدرخوانده کاراکتر اصلی، به او مأموریت میدهد که از ارباب کورو بههر قیمی محافظت کند، اما شینوبی داستان در مأموریت خود ناکام میماند و درحالیکه دست خود را از دست داده است، طعم مرگ را میچشد. Sekiro: Shadows Die Twice داستان عشق، نفرت و انتقام را روایت میکند. عشق به اربابی که هنوز ابتدای راه است و باید او را در مسیری طولانی و خطرناک همراهی کنید، نفرت از وقایعی که در این مسیر برای شما رخ میدهد و در انتها، انتقامی که لحظهبهلحظه ذهن شما را بهخود اختصاص داده است تا اعتبار از دست رفته بهعنوان یک نینجا بازگردد.
فرام سافتور این بار از یک کاراکتر از پیش تعیین شده و شخصی که دارای پسزمینهی داستانی است، برای داستان بازی استفاده کرده است و برخلاف ساختههای قبلی، شاهد داستانی هستیم که برای فهمیدناش نیازی بهگشتوگذار در محیط نیست. بااینحال جهان سکیرو پر از NPCهایی است که هرکدام سرگذشت و داستان مخصوص بهخودشان را دارند و بعضی از آنها هم در داستان اصلی تاثیر گذار خواهند بود. مورد دیگری که روایت داستانی سکیرو را جذاب جلوه میدهد، دیالوگهایی است که میان کاراکترهای بازی و شخصیت اصلی روایت میشود. شینوبی داستان با نام گرگ یک دست یا Son of Owl شناخته میشود، اما رفته رفته هویت جدیدی پیدا میکند و از طرفی صحبت کردن گرگ با سایر کاراکترها، باعث برقراری ارتباط میان بازیکن و کاراکتر اصلی میشود.
از طرفی بازوی مصنوعی شما هم قابلیت ارتقا دارد. با پیشروی در بازی و گشتوگذار در نقاط مختلف، میتوانید مواردی مثل شوریکن، نیزه یا ساطور را برای بازوی مصنوعیتان پیدا کنید که هرکدام ویژگی مبارزهای جدیدی را در اختیارتان قرار میدهد. همچنین با پیدا کردن متریالهای لازم و بهدست آوردن Sen یا همان پول داخل بازی (با کشتن دشمنان) میتوانید آنها را ارتقا دهید تا قدرت و عملکردشان بهتر شود.
Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی تکنفره است و خبری از حالت مشارکتی نیست، اما در طول بازی نینجوتسوهایی را کسب خواهید کرد که جای خالی این مورد را برای شما پر میکنند. برای مثال یکی از نینجوتسوها باعث میشود دشمنی که از پشت بهصورت مخفیانه کشته میشود، برای مدتی بهعنوان یار کمکی شما به ایفای نقش بپردازد. طراحی و گرافیک یکی دیگر از نقاط قوت Sekiro: Shadows Die Twice است،همچنین موسیقی بی نظیر بازی که شما ره به آن دوران و عصر میبرد.
Sekiro: Shadows Die Twice یک تجربهی تقریبا ۳۵ ساعته است که با تمام تفاوتش با ساختههای قبلی فرام سافتور، هنوز برای قشر خاصی از گیمرها ساخته شده است و شاید عموم کاربران نتوانند آنطور که باید و شاید با بازی و سختی آن کنار بیایند. بااینحال سکیرو اثری سرگرم کننده است که تجربهی آن بهمخاطبان بازیهای اکشن ماجراجویی پیشنهاد میشود. شما میتوانید اکانت قانونی بازیSekiro: Shadows Die Twice را از پوبوگیم خریداری کنید.
بازی دیگری در دوران ادو و شبیه به بازی هایی همچون دارک سولز و بلاد بورن می باشدکه جدای از نقش آفرینی و شرقی بودن سازنده، دنیایی تیره و تاریک برای مخاطب به ارمغان میآورند، دارم. دنیایی که پر شده از NPCهای رمزآلود و باس فایتهایی که هرچقدر هم شما را بکشند، باز نا امید نشده و به سراغشان میروید. دنیایی که فهمیدن آن در خور تامل است و برای درک کردنش باید در داخل فایلهای متنی بازی مدام جست و جو کنید و نوشتههای مختلف بخوانید.
در کتاب سفرنامه مارکو پولو آمده است که زیپانگو، یکی از نامهای قدیمی ژاپن، کشوری دارای محیطهای آغشته به طلا و جواهرات رنگارنگ است. حال در یکی از روزهای آن زمان کوبلای خان، یکی از پادشاهان مغولستان، ارتشی به زیپانگو فرستاد تا این جواهرات را از آن خود کند ولی، سربازان زیپانگو بواسطه سنگهای معجزه آسا یا سنگهای جادویی توانستند مغولها را شکست بدهند. داستان بازی با یک پیش درآمد سینمایی شروع میشود که در آن ویلیام آدامز، شخصیت اصلی بازی، توضیحاتی در مورد آمریتا، همان سنگ معجزه آسا، میدهد. ملکه الیزابت اول در جریان جنگ با اسپانیا و ضعف در نیروهای جنگی مجبور میشود به علم کیمیاگری روی بیاورد. از اینرو دزدان دریایی مثل ویلیام را مامور میکند تا برای وی آمریتا پیدا کنند. حال بواسطه قدرت آمریتا انگلیس توانست سربازان اسپانیایی را شکست دهد و بعد از این وقایع تصمیم گرفتند روشهای خود در کیمیاگری را به عنوان یک راز حفظ کنند.
جدای از روایت خوب بازی Nioh در بخش داستان و نحوه درست شروع و پایان بندی آن، استفاده از دورهای تاریخی، آن هم تاریخ ژاپن یکی از بهترین گزینههایی بود که تیم سازنده میتوانست آن را انجام دهد. وجود شخصیتهایی مثل اودا نوبوناگا که بارها اسم وی به گوش میرسد یا جنگ بزگ سکیگاهارا جذابیت بازی Nioh را دوچندان کرده است. جدای از آن شخصیت پردازی شخصیتها با الهام گیری از بازیهایی مثل سری سولز انجام میگیرد. هر شخصیت Lore مخصوص خود را دارد و اگر در طول داستان اطلاعات کافی را بدست نیاوردید، با خواندن آنها میتوانید از گذشته تاریخی آنها مطلع شوید. برخلاف انتظارات مخاطبان از داستان که حدس میزدند دنیایی همانند سری سولز پیشروی آنها باشد، بازی Nioh یک دنیای کاملا خطی را برای شما روایت میکند. اصلا خبری از داستانهای فرعی و شاخ و برگدار نیست و هر اتفاقی که میافتد، در راستای هدفی است که ویلیام برای آن تلاش میکند.
قطعا در بازیهایی به سبک Nioh مهمترین ویژگی، گیم پلی بازی است زیرا که تنها بخشی که مخاطب ساعتها با آن دست و پنجه نرم میکند، مبارزات، بروزرسانی شخصیت و گشت و گذار در محیط و یافتن آیتمهای مختلف است. اگر این موارد در کنار طراحیهای صورت گرفته نتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند، بازی مورد نظر شکستی بیش نیست و بازی Nioh، در این زمینه خوب عمل کرده است.
میتوانید اکانت بازی Nioh را اکنون از بوپو گیم خریداری نمایید و از تجربه آن لذا ببرید.
بازیShadow Tactics:Blades of The Shogun یک اثر به یاد ماندی ژاپنی است که شباهت خیلی زیادی به Desperados III دارد.
داستان بازی در دوره ادوی کشور ژاپن جریان دارد. دورانی که در این کشور از آن به رونق های اقتصادی و نو آوری ها در هنر های مختلف یاد می شود. Mugen یک سامورایی بزرگ و قدرتمند است که در دربار خدمت کرده و وظیفه ی آموزش هنر های رزمی شاهزادگان بر عهده ی اوست. به تازگی خبر می رسد که شخصی تحت عنوان Kage-Sama در مکان های مختلفی از کشو آشوب به پا کرده و در دل مردم وحشت انداخته. امپراطور سامورایی خوش قلب و نیرومند ما را مامور می کند تا این شخص را شناسایی کرده و او را به سزای اعمال خود برساند. Mugen در این مسیر با دوستان دیگری آشنا می شود که او را در انجام این ماموریت یاری می کنند. آن ها برای رسیدن به هدف خود یعنی دستیگری Kage-Sama ماجرا های بسیاری داشته و هر بار با تجربه های جدیدی روبرو می شوند.
به طور کلی هنگام پیشروی در مراحل شما دو راه خواهید داشت. این که به صورت کشنده پیش بروید و هر کسی را دیدید بی رحمانه جانش را بگیرید و این که به صورت غیر کشنده پیش رفته و با بی هوش کردن دشمنان و بستن دست هایشان انسانیت را در حقشان تمام کنید! در این صورت موفق خواهید شد یکی از تروفی های سخت هر مرحله را نیز دریافت کنید.
در این بازی به هیچ وجه نمی شود به صورت تنها و فقط با یک کارکتر در محیط ها راه افتاد و مراحل را تمام کرد. طراحی مراحل و ویژگی های گیم پلی به صورتی انجام شده که شما ناچارید برای عبور از سد دشمنان بی همه چیزتان از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنید. برای دست به سر کردن دشمنان و فریب آن ها کار های مختلفی می توان انجام داد. در این بازی هر یک از شخصیت ها یی که در اختیارتان قرار می گیرند توانایی ها و مهارت های انحصاری و خاص خودشان را دارند و برای دستیابی به پیروزی باید همه ی آن ها را به همراه هم به کار گیرید.
نمی خواهم بگویم Blades of Shogun یک تقلید است چون بازی به اندازه کافی المان های مستقل دارد. آن ها بیشتر این سبک خاص را قرض گرفته اند. علاوه بر آن، آن ها این سبک را پس از مدت ها زنده کرده اند و این ارزش بسیار زیادی دارد به همین خاطر نمی توان کارشان را یک تقلید سطحی خواند. مسئله ی دیگر آن است که سازندگان این بازی با مطالعه و بررسی دقیق و موشکافانه این سبک به سراغ آن رفته اند و این کار به نظر من واقعا قابل تحسین است. آن ها با بررسی بسیار این سبک را به خوبی شناخته و ویژگی ها و استداندارد های آن را یافته اند. و مهمتر از آن این که این ویژگی ها را بدون کاستی با موفقیت در بازی خود پیاده کرده اند. آن ها همچنین ضعف ها و نقاط قوت بازی های بزرگ این سبک را نیز به خوبی تشخیص داده اند و در بازی خود آن ها را نیز لحاظ کرده اند.
شما میتوانید اکانت قانونی بازی Shadow Tactics:Blades of The Shogun اکنون از پوبوگیم خریداری کنید
سیفو یک استاد پیر و سختگیر کونگ فو است که هر اشتباه شما را با دردناکترین تنبیه ممکن، مجازات میکند. یک استاد پیر و سمج که اگر از او دلخور نشوید، اگر از او متنفر نشوید و اگر از دست او فرار نکنید، تحمل مجازات سخت او از شما یک رزمیکار بالغ، آبدیده و خردمند میسازد. این جملات همانقدر که بیانگر اهمیت یک «شیفو» در فرهنگ هنرهای رزمی شرق است، بلکه یک توصیف از بازی Sifu نیز بهحساب میآید.این بازی شباهتی زیادی به سامورایی جشم آبی دارد اما در عصر مدرن.
بازی Sifu درجریان یکی از رویدادهای State of Play شرکت سونی توانست نگاه تعداد زیادی از علاقهمندان دنیای گیم را متوجه خود کند. تیم فرانسوی اسلوکلپ (Sloclap) که در نسل هشت از صنعت بازی توانست بازی Abolver را با محوریت اکشن و هنرهای رزمی خلق کند، با بازی Sifu تصمیم گرفت تا یک قدم جلوتر بیاید و حالوهوای فیلمهای رزمی کلاسیک را با گیمدیزاین سبک بیت-ام-آپ ترکیب کند. حالا که بازی Sifu عرضه شده این سؤال بهوجود میآید که آیا تیم اسلوکلپ در عملی کردن هدف خود موفق بوده است؟ همراه زومجی باشید که در این بررسی قرار است جواب این سؤال را پیدا کنیم.
بازی در حالت داستانی کاملا بیادعا و فروتن است؛ در گیمپلی اما با یک اثر سرکش و مقتدر طرف هستیم. در ابتدا باید متذکر شد که سیفو یک بازی سخت است. بسیار بسیار سخت. آنقدر سخت که احتمالا خیلیها را از خودش متنفر بکند. سیفو دقیقا همان استاد کونگ فوی پیر، سختگیر و نق نقو است که با یک چوب در دستان خود منتظر است تا کوچکترین اشتباه و بیدقتی ممکن از شما سر بزند تا بهدردناکترین شکل ممکن، تنبیهتان کند. در زمان شروع سیفو باید تصوری که از بازیهای اکشن در ذهن دارید را کنار بگذارید چرا که در سیفو هرگز از راهنماییهای بصری برای آگاه کردن گیمر از حملههای مختلف دشمنان، راهنماییها و سیگنالهای صوتی برای آگاه کردن گیمر از حملهی دشمنی که خارج از کادر تصویر بهسمت شما میآید و مواردی از این جنس خبری نیست و با یک تجربهی بسیار چالشبرانگیز روبهرو هستید.
البته باید مواظب این باشید که با هر بار مرگ، سن کاراکتر شما بالاتر رفته و زمانیکه سن شما به عدد ۷۰ برسد، نهتنها مرحله را باید از اول بروید بلکه تمامی آپگریدهایتان را هم از دست میدهید. بازی با استفاده از یک سری المان ژانر روگلایک، عمق گیمپلی را بیشتر کرده و ارزش تکرار اثر را بالا میبرد. یک مولفهی مرگشمار (Death Counter) در بازی وجود دارد که تعداد مرگهای شما در یک دور تجربهی مراحل را نشان میدهد. اگر مرگشمار عدد یک را نشان بدهد، در زمان بازگشت بهبازی عدد یک بهسن شما اضافه میشود (مثلا ۲۰ میشود ۲۱). اگر مرگشمار عدد دو را نشان بدهد، در زمان بازگشت بهحیات دو سال پیرتر از قبل میشوید (از ۲۱ سالگی به ۲۳ سالگی میرسید).
شما میتوانید بازی Sifu را هم اکنون از پوبوگیم خریداری کنید و از تجربه آن لذت ببرید.
داستان گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) در سال ۱۲۷۴ جریان دارد. ما یک سامورایی نجیبزاده با نام «جین ساکای» هستیم که وظیفهی دفاع از جزیرهی سوشیما و هدایت نیروهای مدافع از این سرزمین زیبا را برعهده داریم. جین پس از مرگ پدر و مادرش، زیر نظر عموی خود یعنی شیمورا بزرگ شده است. شیمورا، جین را از زمان کودکی، زیر پر و پال خود گرفته و او را بهعنوان یک سامورایی با شرافت، بزرگ کرده است. همه چیز اما در روز حملهی نیروهای مغول، تغییر میکند. در این روز عجیب و تاریخی، نیروهای مغول با حملهای همهجانبه، سرزمین سوشیما را تسخیر میکنند و تمامی ساموراییهای این جزیره را در ساحال کومودا (Komoda) قتل عام میکنند. اما برای جین چه اتفاقی میافتد؟
گوست آو سوشیما در زمینهی گیمپلی، عملکردی درخشان را ثبت میکند. گیمپلی گوست آو سوشیما بسیار عمیق، متنوع، جذاب و درگیرکننده است. روند پیشروی در گوست آو سوشیما را میتوان به ۲ بخش کاوش در محیط و مبارزات تقسیم کرد. سوشیما یک جزیرهی بسیار بزرگ است که از ۳ بخش مختلف تشکیل شده است. هر یک از این بخشها با پیشروی گیمر در خط داستانی و به عقب راندن مغولها، در دسترس گیمر قرار میگیرند.
در وهلهی اول، بازیکنان میتوانند انتخاب کنند که در سوشیما، خط داستانی اصلی بازی را دنبال کنند یا سراغ مأموریتهای جانبی بروند. کوئستهای داستانمحور گوست آو سوشیما به ۳ بخش Jin’s Journey بهعنوان خط داستانی و ۲ بخش Mythic Tales و Tales of Tsushima بهعنوان مأموریتهای جانبی تقسیم میشوند. مراحل اصلی بازی از طراحی بسیار خوبی بهره میبرند. هر یک از مراحل داستانی گوست آو سوشیما، دیزاین خاص خودش را دارد و هرگز تکراری نمیشود. سؤال اصلی اینجا است که آیا مأموریتهای فرعی هم بهاندازهی مأموریتهای اصلی جذاب هستند؟در جواب باید گفت بله چون کلیشه محور و تکراری نخواهد بود.
نقطهی اوج سیستم مبارزات گوست آو سوشیما، دوئلهای آن است. بازیکنان طی تجربهی گوست، بارها و بارها در دوئلهای مختلف که یکی از یکی حماسیتر و کوبندهتر هستند، مبارزاتی نفسگیر را تجربه خواهند کرد. هر یک از این مبارزهها، پیشزمینهی داستانی خاص خود را دارد و در مکانی بهخصوص جریان دارد. مثلا یک مبارزه در یک غار برپا میشود، دیگری در پایینترین نقطهی یک آبشار یا اینکه یکی دیگر، زیر برگهای سرخ یک درخت عظیم انجام میشود. طی دوئلهای گوست آو سوشیما، تمامی مهارتهای بازیکن پیرامون مبارزات یک مقابل یک، به چالش کشیده میشود و مورد آزمایش قرار میگیرد. موزیک در این مراحل بهاندازهای شورانگیز و حماسی است که سطح انرژی هر یک از این نبردها را در نقطهی ماکسیمم نگه میدارد!
شما میتوانید بازی Ghost of Tsushima را اکنون از پوبوگیم خریداری نمایید
کالاها
دسته بندی ها
نظرات کاربران