detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها معرفی
  • نویسنده pobogameadmin
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 10 دقیقه
24 مرداد 1403

بررسی نسخه های مختلف Need for Speed

در این مقاله به تفاوت ها و البته ویژگی ها و قابلیت های 5 نسخه معروف بازی Need for Speed که برای PS5وPS4 عرضه گردیده اند می پردازیم. سری بازی Need for Speed همیشه عالی بودند و البته طرفداران زیادی هم دارند. الکترونیک آرتز برای فرنچایز محبوب NSF در طول سالها عناوین زیادی را عرضه نموده است که ما امروز به 5 تای آنها می پردازیم پس تا پایان با ما باشید.

1-Need for Speed Heat

یکی از مواردی که گوست گیمز و الکترونیک آرتز روی آن تمرکز کرده‌اند، ارائه یک داستان با محوریت تعقیب‌وگریز است. نید فور اسپید هیت، روایت‌گر گروهی از مسابقه‌دهندگان در پالم سیتی است که توسط گروه ویژه‌ای از پلیس‌ها تحت تعقیب هستند، اما پلیس‌های فاسد، درکنار گرفتن مسابقه‌دهنده‌ها سعی می‌کنند از این‌راه پول هم به‌دست بیاورند. آن‌ها با گرفتن رشوه و انجام کارهای غیرقانونی برای خود کاسبی جدیدی را دست‌وپا کرده‌اند.

1-Need for Speed Heat

این نسخه سعی کرده توجه ویژه‌ای به محتویات بازی داشته باشد تا حتی پس از تمام کردن بخش داستانی، بازیکنان بتوانند همچنان به‌تجربه‌ی بازی و انجام مراحل مختلف بپردازند. جدا از مسابقات داستانی اصلی، تعدادی مسابقات فرعی هم برای شما درنظر گرفته شده که ازطریق کاراکترهای داستانی در اختیار شما قرار داده می‌شود.برخی مسابقات در طول شب انجام میشود که همین امر باعث جمع آوری اعتبار در بازی میشود و مسابقات روز برای کسب پول است.اعتبار بازیکن در Need for Speed Heat هم همانند سطح در سایر بازی‌ها به‌حساب می‌آید. با بالاتر رفتن اعتبار، می‌توانید مسابقات و ماشین‌های جدیدتری را برای خریدن آزاد کنید. همچنین لازمه‌ی انجام مسابقات داستانی هم این است که به‌سطح اعتبار مورد نظر هر مسابقه رسیده باشید.

بخش آنلاین بازی دارای حالت‌های آنلاین مختلف نیست و بر پایه ساخت گروه و رساندن آن به بالاترین سطح ممکن طراحی شده است.بازیکنان می‌توانند گروه مخصوص‌به خود را تشکیل داده یا وارد سایر گروه‌های داخل بازی شوند. ازاین‌رو با مسابقه دادن و انجام فعالیت‌های داخل بازی، برای گروه خود امتیاز کسب خواهید کرد و می‌توانید اعتبار گروه را افزایش دهید. دراین‌میان با فرستادن یک‌ دعوت‌نامه برای سایر بازیکنان، قادر به‌چالش کشیدن آن‌ها هستید. کیفیت سرورهای بازی در سطح خوبی قرار دارد و مدام از سرورهای Need for Speed Heat قطع نخواهید شد.

از نظر بصری، Need for Speed Heat در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و این زیبایی، زمانی به اوج خود می‌رسد که در هوای بارانی مسابقه می‌دهید؛ جایی‌که نورپردازی‌های بازی چشم‌های شما را نوازش می‌کند و فراست‌بایت 3 به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده است. گوست گیمز مانور زیادی روی این بخش داده است و می‌توان گفت که اکثر مسابقات در هوای بارانی یا ترکیبی از هوای صاف و هوای بارانی انجام می‌شود. این در حالی است که از نظر طراحی با اینکه بازی خیلی بهتر از نسخه‌ پیشین خود عمل کرده، اما هنوز مشکلاتی را در خود جای داده است. امکان دارد بعضی وقت‌ها با باگ‌ها و گلیچ‌هایی روبه‌رو شوید که شما را آزار می‌دهند. گوست گیمز نزدیک به ۱۳۰ ماشین مختلف را طراحی کرده است.

2-Need for Speed Unbound

دنبال بازی ریسینگ متفاوتید این بازی به شما پیشنهاد میشود چرا که از لحاظ بصری و گرافیک تغییرات خوبی داشته در حین حال از انیمیشن های جذابی هم استفاده شده است.بااین‌حال داستان Unbound در مورد گروهی سه‌نفره است که خود را یک خانواده می‌دانند، اما در انتها شاهد خیانت یکی از اعضا هستیم و پس از گذشت دو سال و به‌صورت اتفاقی، بازیکن که در نقش کاراکتری شخصی‌سازی شده قرار گرفته است، وارد مسابقات خیابانی می‌شود. ازاین‌رو عزم خود را جزم می‌کند تا انتقام بگیرد. بخش تک‌نفره بازی به‌خاطر ساختار داستانی در چهار هفته روایت می‌شود.

Need for Speed Unbound

همچنین یک سری رویداد هم در روز و شب برای بازیکن درنظر گرفته شده که شامل مسابقات زمانی در روز و تعقیب و گریزهای شبانه یا رساندن سایر بازیکنان به Safe House می‌شود. تمامی این موارد باعث شده تا هم Safe Houseهای جدیدتری را در سطح شهر باز کنید و هم اینکه ماشین‌های جدید را برای خریداری آزاد کنید. همانند نسخه پیشین، سیستم Heat در Unbound هم قرار داده شده است. Heat درواقع سطح اخطار پلیس است که نهایت تا سطح پنج افزایش پیدا می‌کند. هرقدر که سطح هیت بالاتر برود، پلیس‌ها در شهر هوشیاتر بوده و گشت‌وگذارشان بیشتر است. همچنین در زمان تعقیب، تعداد پلیس‌های بیشتر و با امکانات‌تری کاربر را تعقیب می‌کنند.

نکته جالب گیم‌پلی Need for Speed Unbound این است که سیستم پیشرفت حالت تک‌نفره و چندنفره بازی از یکدیگر مجزا است. در جریان ورود به حالت چندنفره باید یک کاراکتر جدا را شخصی‌سازی کرده و سپس با ورود به لابی‌های آنلاین، با سایر بازیکنان جهان بازی رقابت کنید. ازاین‌رو ارتقای گاراژ، پول‌های کسب شده، خرید ماشین و ارتقای آن‌ها از جمله مواردی هستند که نمی‌توانید آن‌ها را از حالت تک‌نفره به چندنفره وارد کنید. وجود این سیستم و طراحی مناسب آن، سبب شده تا بازیکنان دو تجربه متفاوت را کسب کنند و سیستم Matchmaking بازی هم کیفیت مناسبی دارد تا مخاطب در طول بازی خود لگ و تأخیر نداشته باشد. البته برای کسب این تجربه حداقل باید یک اینترنت نسبتا خوب داشته باشید. وجود کراس‌پلی میان تمامی پلتفرم‌ها هم باعث شده تا همیشه رقبایی برای تجربه مسابقات وجود داشته باشد.

از نظر بصری بسیار خیره‌کننده و جذاب است و استفاده از ساختار Cel Shade هم برای طراحی محیط و ماشین‌ها و هم کاراکترهای داخل بازی، حسابی با حال و هوای نید فور اسپید هم‌خوانی دارد. نورپردازی‌های بسیار خوب و استفاده از افکت‌های فانتزی از جمله مواردی هستند که به زیبایی این نسخه چه در روز و چه در شب کمک کرده است. افکت‌های استفاده شده در بازی، مثل افکت حاصل از استفاده از توربو یا افکت مخصوص پرواز ماشین پس از پرش‌های مرتفع، به‌گونه‌ای نیستند که مدام در حال تماشای آن‌ها باشید و شما را اذیت کنند. استفاده مناسب از آن‌ها سبب شده تا طراحی‌های این بخش عملکرد مناسبی داشته باشند و به فانتزی شدن بیشتر نید فور اسپید کمک کنند.

3-Need for Speed Payback

بازی Need for Speed Payback قصد دارد از نظر داستانی تجربه‌ای نظیر Most Wanted را ارائه دهد. از این‌رو شاهد رویارویی تایلر و دوستان‌اش با لیگ‌های خیابانی اتومبیل‌ رانی و رهبران آن‌ها هستیم که در ابتدا، باید یک سری مسابقات اولیه یا همان کوئست‌های بازی را انجام داده تا به مسابقه انتهایی برسید.بخش داستانی Payback شلوغ است از این نظر که شاهد شخصیت‌هایی زیادی در دنیای بازی هستیم که اصلا پرداخت درستی برای آن‌ها صورت نگرفته است. حتی خود شخصیت‌های اصلی نیز از شخصیت پردازی مناسبی برخوردار نیستند.

Need for Speed Payback

Event‌های دیگری را هم در بازی شاهد هستیم به نام Runner. در این تیپ مراحل یا بهتر بگویم event‌ها تمرکز روی تعقیب و گریز است که این Eventها هم حس و حال خود را دارند. در Need for Speed Payback پلیس‌ها به مراتب خشن‌تر از نسخه‌های قبل هستند و برای فرار از آنها کار ساده‌ای پیش رو ندارید.بخش اکشن بازی بیش از حد محدود است. هیچ حرکت یا حقه‌ی جدیدی در بازی گنجانده نشده تا کمی احساس تنوع کنید. عملا به جز سیستم جدید Pursuit پلیس، بازی با نسخه‌ی Rivals تفاوتی ندارد.

گرافیک هنری بازی ضد و نقیض‌هایی دارد. خوشبختانه طراحی Fortune Valley به قدری خوب و چشم نواز است که از آن خسته نمی‌شوید. زیباترین جلوه بازی را شاید بتوان بیابان‌های Fortune Valley دانست. علاوه بر رنگ پردازی و ترکیب رنگ در این نواحی، نور خورشید هم به زیباترین شکل به این قسمت‌ها می‌تابد تا یک جلوه‌های هنری زیادی را شاهد باشیم. با وجود طراحی محیط که روی آن به خوبی کار شده، اما متاسفانه Fortune Valley فقط زیباست.

این نسخه خط داستانی طولانی و البته مارحل فرعی زیادی دارد که میتوانید انجام دهید و بخش آنلاین و مولتی آن یک مسابقه معمولی است که میتوانید با دوستانتان انجام دهید و در عین حال انجام دادن این بخش تروفی بدست بیارید.

4-Need for Speed Rivals

یک بازی اوپن وورد که میتوانید هم در نقش پلیس باشید و هم راننده که قانون را زیر پا میگذارد این نسخه برخلاف نسخه های دیگر گیم پلی جدیدی را ابداع نموده و حتی میتوانید با افراد آنلاین در دنیای بزرگ ریوالز روبه رو بشوید.گیم‌پلی بازی بدین صورت است که برای پشت سر گذاشتن هر مرحله از بازی، نیاز به انجام یک سری کارها دارید. برای مثال برد یک مسابقه از سبک Hot Pursuit و کشیدن Drift به مقدار 1 کیلومتر. بعد از انجام این کارها باید به مخفیگاه خود بازگردید تا بعد از باز شدن اتومبیل بعدی و ارتقا یک درجه، وارد فاز بعدی شوید. رفته رفته این مراحل و کارهایی که باید انجام دهید بیشتر و سخت‌تر می‌شوند.

Need for Speed Rivals

بر روی تنوع گرافیکی بازی هرچه بهتر از قبل کار شده است تا جایی که گیمر با ورود به هر منطقه آب و هوایی شاهد عوض شدن رنگ بندی و ویژگی‌های گرافیکی آن منطقه خواهد بود، علاوه بر این‌ها عوامل دیگری نیز چون نورپردازی به خوبی هرچه تمام‌تر بر روی بازی پیاده سازی شده‌اند. صدا گذاری بازی نیز به لطف موتور مشهورش به خوبی هرچه تمام‌تر کار شده است و صدای غرش موتور ماشین و عوامل طبیعی دیگر به خوبی هرچه تمام‌تر احساس می‌شود.

اگر بازی با پتانسیل فورزا میگردید این نسخه از ندفوراسپید بهتون پیشنهاد میشود چرا که محیط کوهستانی و البته اوپن وورد آن شما را مجذوب خود میکند.این نسخه داستان خاص و جذابی ندارد فقط یکسری ماموریت باید انجام بدهید

5-Need for Speed Hot Pursuit Remastered

این نسخه با قیمت پایینی که دارد از لحاظ داستانی فوق العاده بوده و مقرون به صرفه است.ساختار Need for Speed Hot Pursuit Remastered بدین‌گونه است که بازیکنان دو نوع مسابقات مختلف را باید تجربه کنند. به‌عبارتی بازیکنان می‌توانند درقالب مسابقه دهنده یا در نقش پلیس قرار بگیرند و مسابقاتی را که برای آن‌ها درنظر گرفته شده کامل کنند. ساختار مسابقات بدین صورت است که تعدادی دسته مسابقه مشخص در نقشه بازی طراحی شده است و با پیشروی در بازی و ارتقای سطح خود، مسابقات بیشتری را در نوع‌های مختلف در دسته‌های ذکر شده آزاد می‌شود.

Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بازی از سیستم جدید اجتماعی به نام Autolog استفاده می‌کند که در آن بازیکنان می‌توانند در آن به‌صورت آنلاین با دوستان خود به رقابت بپردازند و نتیجه هر مسابقه آن‌ها با یکدیگر مقایسه می‌شود.گیم پلی Hot Pursuit شهر خیالی به نام Seacrest را نشان می‌دهد که بر اساس شهر کالیفرنیا طراحی و ساخته شده است. چندین سبک و مسابقه مختلف در بازی وجود دارد.بخش تک‌نفره بازی چیزی بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

داستان بازی NFS Hot Pursuit همانطور که می‌توان حدس زد، به تجسس و تعقیب پلیس و دستگیری خلافکاران اشاره دارد. بازیکن می‌تواند هم به عنوان پلیس و هم مسابقه دهنده در بازی ایفای نقش کند. هرکدام از بخش‌ها دارای مسابقات متنوعی هستند که با طی کردنشان گیمر به سطح و امتیاز بالاتری خواهد رسید.

با تمام توضیحات ذکر شده هر کدام از نسخه های ندفوراسپید جذابیت خود را دارند برای مثال دنبال داستان جذابید نسخه Hot Pursuit و نسخه PayBack را پیشنهاد میدهیم اگر گیم پلی بازی و بخش آنلاین برایتان مهم هست نسخه آنباند و هیت را و اگر دوست دارید در دنیای اوپن وورد با دوستانتان برانید نسخه ریوالز را …

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ در زمینه فروش اکانت های قانونی و نصب انواع بازی شروع نموده است . این مجموعه اکانت های خود را بدون واسطه و از طریق گیفت کارت های قانونی از استور سونی تامین می کند و همچنین ضمانت قانونی بودن و گارانتی کامل را به تمام مشتریان ارائه می دهد. در این مجموعه در حال تلاش هستیم که با کمترین هزینه از بهترین کیفیت بهره ببرید .

کلیه حقوق این سایت متعلق به 

شرکت پوبو گیم می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه محصولات