خرید اکانت قانونی بازی Metro Exodus (مترو اکسدس)

وضعیت
موجود در انبار
کد محصول 15632
بازی مترو اکسدس از سری بازی های Survive یا آخر الزمانی مانند لست اف اس دیزگان ، دایینگ لایت، رزیدنت اویل و … است. که به صورت اول شخص است و دارای نسخه و دیتای مجزا برای کنسول PS5 است.…

150/000 تومان 400/000 تومان
  • تحویل سریع
  • پرداخت امن
  • هفت روز ضمانت بازگشت
  • ضمانت کالا
  • پشتیبانی آنلاین
معرفی محصول

بازی Metro Exodus

داستان بازی Metro Exodus

آخر الزمان توی روسیه!

اتفاقات Metro Exodus، سال‌ها پس از اتفاقات نسخه قبل بازی ینی Last Lighy رخ می‌دهند و دنباله یکی از پایان‌های آن بازی هستند. البته برخلاف Last Light، این بار با اثری با چند پایان مختلف طرف نیستیم و بازی برای همه شروع و پایان مشخصی دارد(خیلیم عالی چیه آدم هی حرص میخوره اونیکی پایانش چی میشه).

Exodus به‌معنی کوچ کردن یا سفر گروهی است که خب یک نام‌گذاری منطقی برای این بازی است؛ چرا که داستان نسخه جدید مترو در رابطه با سفری برای پیدا کردن جایی عاری از رادیواکتیو و موجودات جهش‌یافته است.

بازی از جایی آغاز می‌شود که وی، تاکید دارد می‌توان در ورای مسکو ویران‌شده در اثر انفجارات اتمی، جایی برای زندگی کردن به دور از تبعات انفجاری اتمی پیدا کرد که البته این ایده خیلی استقبال سایرین را در پی ندارد! با این حال در نهایت اتفاقات به‌گونه‌ای رقم می‌خورند که آرتیوم و چند تن از دوستانش از جمله میلر و آنا، همسر آرتیوم، سفری را برای پیدا کردن این بهشت موعودِ عاری از ویرانی جنگ آغاز می‌کنند.

Metro Exodus از حیث داستانی، در مقایسه با بازی های تاپی مثل لست آف آس  متوسط است. کلیت داستان بازی، یعنی سفری که بازیکنان را به ماجراجویی در چهار فصل از سال وا می‌دارد، قابل قبول و مناسب است و کشش لازم را هم برای جذب مخاطب دارد.

با این حال داستان‌گویی کلی بازی، همیشه هم ریتم جذابی ندارد و گاهی نفس‌گیر و تاثیرگذار است و گاهی هم بیش از حد در دام کلیشه‌ها می‌افتد. یکی از جذابیت‌های داستان Metro Exodus، به معرفی یک سری شخصیت جدید اختصاص دارد؛ شخصیت‌هایی که حضورشان در بازی بیش‌تر به لطف بیرون آمدن شخصیت‌هایمان از مسکو و سفرشان به قسمت‌های جدیدی از روسیه میسر شده است.

Metro Exodus در قسمتی ما را با یک گروه افراطی رو‌به‌رو می‌کنند که اعتقاد دارند تکنولوژی یک گناه بزرگ است و همه باید یک ماهی جهش‌یافته را پرستش کنند!

در ادامه به‌سراغ گروهی حتی عجیب‌تر می‌رویم که برای لو ندادن بیش از اینِ داستان، همین بس که جنگ و اتفاقات ناشی از آن باعث شده تا ماهیت انسانی‌شان را فراموش کنند و البته که بازی در فصل تابستانش هم فضایی شبیه به سری مد مکس را برای‌مان تدارک دیده است.

گیم پلی بازی Metro Exodus

گرافیکی خیره کننده

نسخه‌ی نسل نهمی Metro Exodus، به معنای واقعی کلمه تجربه‌ی بازی را نسل نهمی ساخته است. این بازی بر روی دو کنسول PS5و Xbox Series X با رزولوشن 4K و فریم 60 اجرا می‌شود . لازم به ذکر است که تمامی کنسول‌ها، حتی سریز اس از قابلیت رهگیری پرتو استفاده می‌کنند.

بازی Metro Exodus در زمان عرضه با وجود مشکلات فراوان فریم ریت بر روی کنسول‌ها، باز هم از نظر گرافیک هنری فوق‌العاده چشم‌نواز به شمار می‌رفت. اما این آپدیت نسل نهمی که از حداکثر توان کنسول‌های جدید بهره برده است، زیبایی ظاهری این بازی را به اوج رسانده است.
کیفیت بافت‌ها و تکسچر‌ها خارق‌العاده است. بازتاب نوری که از میان ابر‌ها عبور کرده بر روی سلاح بازی‌بازان منظره‌ی فوق‌العاده‌ای رقم می‌زند. افکت آب بسیار طبیعی و زنده است و بازتاب نور به شکل فوق‌العاده‌ای قابل مشاهده است.

در برخی از مراحل خصوصا مرحله Caspian Sea یا همان مرحله‌ای که در بیابان جریان دارد، این زیبایی ظاهری به اوج می‌رسد. پرتوهای نور خورشید در افق به شکل بی‌نظیری دیده می‌شوند و دنیای بازی فوق‌العاده واقعی، جذاب و سرزنده است.

ه لطف چهار منطقه و چهار فصل متفاوت در بازی، Metro Exodus از لحاظ ظاهری و طراحی هنری فوق‌العاده چشم‌نواز و زیباست.

در بازی مترو اکسدس مانند تمام بازی های اخر الزمانی ،مهمات و منابع نسبتا کم‌یاب هستند و شلیک و درگیری باید حساب شده باشد. گان‌پلی بازی فوق‌العاده روان، لذت‌بخش و خوش‌ساخت است و کاملا حس تیراندازی را به مخاطب منتقل می‌سازد. سلاح‌های قدیمی سری مانند Tihar، Bulldog و Kalash در این نسخه نیز حضور دارند.

اما مهم‌ترین ویژگی جدید در Exodus، اضافه شدن قابلیت Customization لحظه‌ای سلاح‌ها از طریق کوله پشتی آرتیوم است. این ویژگی به مخاطبان اجازه می‌دهد تا Stock، Barrel، Laser Magazines و Optic سلاح‌های خود را حتی وقتی که به Workbench دسترسی ندارید تغییر دهید و بسته به شرایط پیش‌رو سلاح خود را آماده کنید.

برای مثال Kalash که یک Assault Rifle کلاسیک است، با استفاده از Attachment‌های مخصوص می‌تواند به یک سلاح دورزن قدرتمند یا یک سلاح برای فاصله‌ی نزدیک تبدیل شود. البته لازم به ذکر است در ابتدای کار Attachment‌های موجود بسیار محدود هستند و شما باید با پیدا کردن سلاح‌های مختلف و Dismantle کردن آن‌ها قطعات جدیدتر سلاح‌ها را به دست آورید.

به لطف تنوع سلاح بالا و امکان شخصی سازی عمیق سلاح‌ها، بازی به هیچ وجه روند یکنواخت و تکراری به خود نمی‌گیرد و هر رویارویی با موجودات جهش‌یافته یا انسان‌ها جذاب و چالش‌برانگیز خواهد بود.

به لطف نیمه جهان باز شدن این نسخه، اکتشاف و گشت و گذار در محیط نیز بسیار مهم است چرا که اکتشاف بیشتر یعنی کسب منابع بیشتر برای Crafting و گلوله‌های بیشتر برای استفاده. هم‌چنین در هر کدام از چهار مرحله شاهد بخش‌ها و مناطق فرعی و بعضا مخفی نیز هستیم که برخی از Attachment‌ها و آپگرید تجهیزات تنها در این مناطق یافت می‌شوند.

طراحی مراحل بازی بسیار استاندارد و قابل‌قبول است و خصوصا مرحله‌ی Caspian sea و مرحله‌ی پایانی بازی بسیار خوب طراحی شده‌اند. فضاسازی در مراحل Metro Exodus حرف اول را می‌زند و در وهله‌ی بعدی، ساختار مخوف و مرموز مراحل خطی نیز بسیار قابل‌توجه است.

خوشبختانه برخلاف بسیاری از عناوین امروزی، هوش مصنوعی دشمنان عملکرد خوبی دارد و به ندرت شاهد واکنش‌های عجیب و غریب یا باگ‌های تاثیرگذار در AI بازی هستیم.

در کل باید بگویم گیم‌پلی بازی Metro Exodus، دقیقا همان چیزی بود که از یک بازی در این سطح انتظار داشتیم. جذاب، خوش‌ساخت‌ و چالش‌برانگیز …

رده سنی بازی Metro Exodus

این بازی شامل صحنه هایی از موارد زیر می باشد، بازه سنی مناسب 15 سال در نظر گرفته شود.

  • خون و زخم
  • خشونت شدید
  • برهنگی جزئی
  • زبان قوی
  • استفاده از مواد مخدر

نکات مثبت بازی

  • داستان قابل‌قبول
  • گیم‌پلی جذاب، روان و خوش‌ساخت
  • قابلیت شخصی سازی لحظه‌ای سلاح‌ها
  • طراحی مراحل استاندارد
  • گرافیک خارق‌العاده
  • تنوع بالای سلاح‌ها
  • صداگذاری فوق‌العاده سلاح‌ها

نکات منفی بازی

  • یکسری مشکلات فنی در برخی مراحل که ممکن است ادامه بازی را دچار مشکل سازند
  • نسخه‌ی سری اس می‌توانست به شکل بهتری عرضه شود (بدون ری تریسینگ و با رزولوشن پایدارتر)

 

خلاصه ی کار

اگه دنبال تجربه ی یک بازی آخرالزمانی  اول شخص شوتر هستید  و یا تجربه بازی هایی مثل لست اف اس و دیز گان و رزیدنت اویل برایتان جذاب بوده و به دنبال تداعی کردن لحظات خوش آن بازی در نسخه های دیگه میگردید و از طرفی گرافیک بازی خیلی براتون مهمه و یا دنبال بازی ایی هستید که حتما نسخه نسل نهمش با نسل هشتمش فرق کنه قطعا بهترین گزینه برای شما بازی مترو اسکدس هستش.

  • ظرفیت


نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید
افزودن نظر جدید
امتیاز محصول
0 از مجموع 0 امتیاز

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.